Po-Št: 8:00-17:00, Pia: 8:00-16:00, Teraz zatvorené, Telefón: 02/20 60 00 62

Po-Ne: 10:00-21:00, Teraz zatvorené, Telefón: 02/20 60 00 63

Po-Ne: 10:00-21:00, Teraz zatvorené, Telefón: 02/20 60 00 61

Po-Ne: 10:00-21:00, Teraz zatvorené, Telefón: 02/20 60 00 84

Po-Ne: 10:00-21:00, Teraz zatvorené, Telefón: 02/20 60 00 75

Po-Ne: 10:00-21:00, Teraz zatvorené, Telefón: 02/20 60 00 85

Po-Ne: 9:00-21:00, Teraz zatvorené, Telefón: 02 / 20 60 00 69

Po-Ne: 9:00-21:00, Teraz zatvorené, Telefón: 02 / 20 60 00 67

Po-Ne: 9:00-21:00, Teraz zatvorené, Telefón: 02/20 60 00 80

Po-Ne: 8:00-20:00, Teraz zatvorené, Telefón: 02/20 60 00 82

Po-Ne: 9:00-21:00, Teraz zatvorené, Telefón: 02 / 20 60 00 74

Po-Ne: 9:00-21:00, Teraz zatvorené, Telefón: 02/ 20 60 00 77

Po-Ne: 9:00-21:00, Teraz zatvorené, Telefón: 02/20 60 00 81

Po-Ne: 9:00-20:00, Teraz zatvorené, Telefón: 02/20 60 00 71

Po-Ne: 9:00-21:00, Teraz zatvorené, Telefón: 02/20 60 00 70

Po-Pia: 9:00-17:00, Teraz zatvorené, Telefón: 02/20 60 00 88

Po-Ne: 9:00-21:00, Teraz zatvorené, Telefón: 02/20 60 00 66

Po-Ne: 9:00-21:00, Teraz zatvorené, Telefón: 02/20 60 00 72

22 tipov, ako využívať Gmail efektívnejšie

22 tipov, ako využívať Gmail efektívnejšie

Od vzniku najpopulárnejšej emailovej služby 1. apríla 2004 prešlo už dosť času na to, aby Gmail nadobudol podobu vyzretého produktu. Spájajú sa v nej vysoký výkon, užívateľská ústretovosť a široká selekcia funkcií bez toho, aby si navzájom stáli v ceste.

Počet účtov s doménou „@gmail.com“ vzrástol na už úžasných 1,5 miliardy a Google nezaháľa v ústretovosti voči tejto, nepochybne rozmanitej, skupine užívateľov, ani v adresovaní jej špecifických požiadaviek. Novinky sa objavujú neustále a ľahko sa stane, že niektoré z nich uniknú pozornosti. Tu je preto zoznam užitočných tipov, nových i starších, pre optimalizáciu práce s týmto skvelým nástrojom.

Gmail tipy

1. Vyvolanie okna so zoznamom klávesových skratiek ocení každý, kto uprednostňuje používanie klávesnice pred myšou. Toto okno sa objaví po stlačení kombinácie kláves ⌘ / Ctrl + ?. Pomoc obsahuje skratky, ktoré je možné používať ihneď, i také, ktoré treba najprv zapnúť. Funkcie skratiek pokrývajú formátovanie textu, manipuláciu so správami, navigáciu a podobne.

2. Definovanie vlastných klávesových skratiek ponúka Gmail v nastaveniach. Na karte „Všeobecné“ je najprv potrebné povoliť skratky (voľba „Zapnúť klávesové skratky“) a vzápätí aj na karte „Rozšírené“ zapnúť možnosť tvorby vlastných skratiek. Po uložení zmien pribudne v nastaveniach nová karta s názvom „Klávesové skratky“, na ktorej sa skratky definujú.

3. Naplánovať odoslanie správy na neskôr je možné po kliknutí na malú šípku zobrazenú priamo na tlačidle „Odoslať”. Zobrazí sa malé okno s niekoľkými predvolenými možnosťami neskoršieho odoslania, spolu s možnosťou manuálneho zadania iného času.

4. Zrušenie odoslania. Z času na čas sa prihodí, že v odoslanom emaile niečo chýba (podpis, oslovenie, ...), prípadne je v ňom niečo naviac a odosielateľ si to uvedomí len krátko po odoslaní. S Gmailom tu nie je dôvod na paniku. Doba pre zrušenie odoslania (bez toho aby prijímateľ správu dostal) sa dá nastaviť na časový interval od 5 do 30 sekúnd. Samotné zrušenie sa potvrdí kliknutím na čierne tlačidlo „Späť“ v dolnej časti obrazovky.

Zrušenie odoslania emailu

 

Nastavenie zrušenia odoslania emailu

5. Dôverné správy. Táto funkcia umožňuje nastavenie „samodeštrukcie“ správ s citlivým obsahom priamo v mailboxe prijímateľa. Dátum vymazania správy sa dá špecifikovať. Takúto dôvernú správu prijímateľ nemôže uložiť, skopírovať, ani poslať ďalej. Prístup k dôvernej správe sa navyše dá zabezpečiť aj dodatočnou verifikáciou pomocou SMS kódu – pri odosielaní je potrebné zadať telefónne číslo prijímateľa, ktorý potom email vo svojej prijatej pošte otvorí iba pomocou SMS kódu. Dôverný režim sa zapína pri odosielaní emailu (ikonka malého visiaceho zámku s hodinkami).

Nastavenie dôvernej správy v Gmaily

 6. Šablóny opakujúcich sa správ. Ponuka rozšírených nastavení zahŕňa, okrem iného, aj aktiváciu tvorby šablóny z textu v tele odosielanej (rozpísanej) správy. Keď je tvorba šablón povolená, pribudne v rozpísanej správe možnosť uložiť text pod ľubovoľným názvom a opätovne ho použiť pri písaní inej správy. Po kliknutí na ikonku troch bodiek vertikálne nad sebou (vpravo dole) sa objaví menu a v ňom položka „Šablóny“, ktorá obsahuje nástroje na ich správu.

7. Pridanie viacerých príloh naraz. Ak sa jednotlivé prílohy, ktoré užívateľ zamýšľa k správe pripojiť, nachádzajú v tom istom adresári počítača, môže ich pripojiť všetky súčasne. Pri ich označovaní v adresári stačí podržať tlačidlo Cmd / Ctrl.

8. Odloženie prijatej správy na neskôr. Prijaté správy, ktoré sú relevantné a užívateľ si ich chce nechať v tomto priečinku, no majú nízku prioritu sa dajú odložiť na neskôr. V praxi to znamená, že po želanú, užívateľom definovanú dobu, sa v zozname prijatých správ nebudú zobrazovať. Tento prístup udržiava zoznam prehľadnejší, bez menej dôležitých emailov v rušných hodinách pracovného dňa. Aby sa správa dočasne vytratila, je potrebné na ňu kliknúť pravým tlačidlom myši a z kontextového menu vybrať „Odložiť“.

Plánovanie odoslania emailu neskôr

9. Prioritná pošta je ďalšou z možností ako dostať najdôležitejšie správy do popredia zoznamu prijatých. V nastaveniach na karte „Doručené“ sa dá zmeniť spôsob zoradenia prichádzajúcich správ. Zmenou predvoleného zobrazenia na prioritné sa budú v hornej časti obrazovky ukazovať len najdôležitejšie správy.

10. Automatické preposielanie emailov na inú adresu, ako aj konfigurácia sťahovania pomocou protokolov POP a IMAP, sa nastavuje na karte „Preposielanie a POP/IMAP“. Adresa automatického preposielania sa dá jednoducho pridať. Možnosti nastavení prepojenia s rôznymi druhmi iných emailových klientov sú komplexnejšie.

11. Organizácia pomocou štítkov predstavuje jednoduchú formu rýchlej kategorizácie pošty do skupín podľa preferencie užívateľa. Štítky sú čosi ako adresáre s farebným rozlíšením. Vytvárajú sa po označení vybranej prijatej správy („tickbox“ vľavo, v riadku danej správy). V hornom, iba dočasne zobrazenom, horizontálnom menu sa objaví ikonka štítku. Po kliknutí na ňu sa dá vytvoriť nový štítok, alebo vybrať už existujúci. Výsledkom je, že sa štítok objaví v ľavom menu, kde sa dá zmeniť aj jeho farba. Druhým badateľným efektom je, že sa farebný štítok ukáže aj priamo v riadku správy, hneď za jej predmetom. Do existujúcich štítkov možno pridávať aj staršie správy po skupinách.

Štítky v Gmaily

12. Export a import emailových adries nie sú priamo funkciami Gmailu, ale služby Google Contacts. Pre užívateľa Gmailu však môžu byť pomerne užitočné a mal by o nich vedieť. V Google Contacts sa nachádzajú v menu vľavo.

13. Citácie v texte práve komponovanej správy sa dajú elegantne vyčleniť. Pri písaní stačí kliknúť na ikonku úvodzoviek, citovaný text sa posunie smerom doprava a zľava bude ohraničený tenkou zvislou čiarou.

Zobrazenie citácie v novej správe

14. Prístup k účtu pre iného užívateľa robí jednoduchším zdieľanie spoločného účtu. Zakladateľ účtu pritom zostáva administrátorom a ostatní užívatelia môžu len čítať, odosielať a vymazať správy, nie meniť nastavenia.

15. Integrácia s Google Pay. Digitálna peňaženka a online platobný systém v jednom, Google Pay, je automaticky integrovaná do Gmailu (v prípade, že si užívateľ Google Pay aktivoval). Výhodou je možnosť zaplatiť, či vyžiadať si platbu priamo v tele emailovej správy. Po kliknutí ikonky znaku dolára ($) v dolnom menu sa objavia príslušné voľby i výzva k zadaniu sumy. V texte sa po potvrdení ukáže interaktívny grafický prvok s potvrdením platby, alebo žiadosťou o ňu.

16. Gmail Offline, to je aplikácia pre prehliadača Google Chrome podporujúca prístup a prácu s Gmailom aj bez pripojenia k internetu. Len čo sa užívateľ opäť pripojí, jeho účet sa automaticky zosynchronizuje a v tom, čo začal offline, môže pokračovať už online.

17. Pokročilé vyhľadávanie. Nájsť rýchlo konkrétnu staršiu správu môže byť občas ťažšie, ako by sa na prvý pohľad zdalo. Bližšia špecifikácia parametrov vyhľadávania je preto možná priamo v riadku vyhľadávania („search boxe“). Gmail sa riadi určitými pravidlami filtrovania, no nie sú vôbec komplikované. Napríklad pre filter správ od konkrétneho odosielateľa stačí zadať „from:“ plus meno, alebo emailovú adresu.

18. Vymazanie správ, ktoré zaberajú priveľa priestoru. Vo vašej schránke je dostupných 15 GB voľného priestoru, ak si však často posielate fotografie alebo iné väčšie prílohy, môže sa vám schránka rýchlo zaplniť. Dobrý tip na rýchle vymazanie emailov s väčšími prílohami je do vyhľadávania napísať: „size:Xm“ – za „X“ doplňte číslo, napr. 10m. „M“ je v tomto prípade skratka pre megabyty a takto vám Gmail vyhľadá všetky správy nad 10 MB. Prílohy si teda môžete zálohovať priamo do počítača, emaily vymazať a uvoľniť si tak cenný priestor na inú prichádzajúcu poštu.

19. Blokovanie odosielateľov. Zbaviť sa spamu alebo emailov, ktoré nechcete dostávať sa dá jednoduchým nastavením. V danej správe kliknite na ponuku s tromi bodkami a vyberte možnosť „Blokovať používateľské meno“. Následne sa všetky správy z danej emailovej adresy automaticky odošlú priamo do priečinka so spamom.

20. Odhlásenie na diaľku je vítaným bezpečnostným opatrením pre prípad, že sa užívateľ zabudne z účtu odhlásiť na verejne používanom počítači. Úplne dole, na samom konci domovskej stránky účtu (prijatá pošta), v pravom dolnom rohu pod textom o poslednej aktivite účtu sa nachádza nenápadný link „Podrobnosti“. Po jeho kliknutí sa otvorí nové okno obsahujúce ako zoznam posledných prihlásení (vrátane technických detailov), tak aj tlačidlo „Odhlásiť sa zo všetkých ostatných webových relácií Gmailu“.

21. Tipy pre vyhľadávanie je novinka uvedená len nedávno v platenej verzii G Suite, no čoskoro by mal byť dostupná aj v štandardných účtoch. Ide o sadu intuitívnych klikateľných filtrov, ktorá sa zobrazí počas vyhľadávania priamo pod „search boxom“. Filtre vznikajú automaticky a priamo reflektujú výrazy, ktoré užívateľ zadáva. Pri menách to môžu byť filtre pre správy od všetkých odosielateľov daného mena, iných filter môže zasa vylučovať chat-ové konverzácie a podobne.

20. Experimenty sú akýmsi oknom do budúcnosti. Ich prostredníctvom môže začať užívateľ používať funkcie, ktoré zatiaľ nie sú zaradené v oficiálnej verzii Gmailu. Rozoznateľné sú podľa ikony laboratórnej skúmavky v ich názve. Experimentálny prístup sa povoľuje na karte všeobecných nastavení.

Vyberte pobočku pre servis:

  • 1/6

    Bratislava - Servisná centrála Osadná

    Opravy aj na počkanie, servis pc, notebook, iPhone, iPad, Samsung TAB, fotoaparát... Možnosť platby v hotovosti, aj platobnou kartou.

    Adresa:
    PCexpres, s.r.o.
    Osadná 11
    831 03 Bratislava
    Otváracie hodiny:

    Po-Št: 8:00-17:00
    Pia: 8:00-16:00
    So-Ne: Zatvorené

  • 1/6

    Bratislava - Aupark Shopping Center

    aupark logo

    Moderná pobočka, skvelí technici opravia vašich elektronických miláčikov na počkanie. Na pobočke máte tiež bohatý výber príslušenstva.

    Adresa:
    Aupark
    Einsteinova 18
    851 01 Bratislava
    Otváracie hodiny:

    Po-Ne: 10:00-21:00

  • 1/6

    Bratislava - Avion Shopping Park

    avion

    Opravy na počkanie, veľký výber príslušenstva, najväčšie obchodné centrum na Slovensku.

    Adresa:
    Avion Shopping Park
    Ivanská cesta 16
    821 04 Bratislava
    Otváracie hodiny:

    Po-Ne: 10:00-21:00

  • 1/6

    Bratislava - Central

    bratislava central logo

    Moderná pobočka, skvelí technici opravia vašich elektronických miláčikov na počkanie. Na pobočke máte tiež bohatý výber príslušenstva.

    Adresa:
    CENTRAL
    Metodova 6
    821 08 Bratislava
    Otváracie hodiny:

    Po-Ne: 10:00-21:00

  • 1/6

    Bratislava - Eurovea

    logo eurovea

    Adresa:

    Eurovea
    Pribinova 8
    811 09 Bratislava

    Otváracie hodiny:

    Po-Ne: 10:00-21:00

  • 1/6

    Bratislava - VIVO!

    BA vivo logo

    Moderná pobočka, kde Vám skvelí technici opravia vašich elektronických miláčikov na počkanie. Na pobočke máte k dispozícii bohatý výber príslušenstva pre mobilné telefóny.

    Adresa:

    VIVO!
    Vajnorská 100
    831 04 Bratislava

    Otváracie hodiny:

    Po-Ne: 10:00-21:00

  • 1/1

    Trnava - City Arena

    logo nakupne centrum big

    Opravy na počkanie, veľký výber príslušenstva pre mobilné telefóny.

    Adresa:

    City Arena
    Kollárova 20
    917 01 Trnava

    Otváracie hodiny:

    Po-Ne: 9:00-21:00

  • 1/1

    Trenčín - OC Laugaricio

    Laugaricio

    Opravy na počkanie, veľký výber príslušenstva pre mobilné telefóny.

    Adresa:

    OC Laugaricio
    7271 Belá
    911 01 Trenčín

    Otváracie hodiny:

    Po-Ne: 9:00-21:00

  • 1/1

    Žilina - Aupark Shopping Center

    aupark jpg2

    Opravy na počkanie, veľký výber príslušenstva pre mobilné telefóny.

    Adresa:

    Aupark Shopping Center
    Veľká okružná 59A
    010 01 Žilina

    Otváracie hodiny:

    Po-Ne: 9:00-21:00

  • 1/1

    Nitra - Galéria MLYNY

    nitra mlyny

    Opravy na počkanie, veľký výber príslušenstva pre mobilné telefóny.

    Adresa:

    Galéria MLYNY
    Štefánikova trieda 61
    949 01 Nitra

    Otváracie hodiny:

    Po-Ne: 9:00-21:00

  • 1/1

    Prievidza - OC Korzo

    oc korzo logo

    Opravy na počkanie, veľký výber príslušenstva pre mobilné telefóny.

    Adresa:

    OC Korzo
    Nábrežná 1913/5A
    971 01 Prievidza

    Otváracie hodiny:

    Po-Ne: 8:00-20:00

  • 1/1

    Martin - TULIP Center

    mt tulip

    Opravy na počkanie, veľký výber príslušenstva pre mobilné telefóny.

    Adresa:

    OC Tulip
    Pltníky 2
    036 01 Martin

    Otváracie hodiny:

    Po-Ne: 9:00-21:00

  • 1/1

    Banská Bystrica - Europa Shopping Center

    banska bystrica europa logo

    Opravy na počkanie, veľký výber príslušenstva pre mobilné telefóny.

    Adresa:

    Europa Shopping Center
    Na Troskách 25
    974 01 Banská Bystrica

    Otváracie hodiny:

    Po-Ne: 9:00-21:00

  • 1/1

    Poprad - OC Forum

    Forum logo

    Opravy na počkanie, veľký výber príslušenstva pre mobilné telefóny.

    Adresa:

    OC FORUM
    Námestie Sv. Egídia 3290/124
    058 01 Poprad

    Otváracie hodiny:

    Po-Ne: 9:00-20:00

  • 1/3

    Košice - Servisná centrála Tomášikova

    Opravy aj na počkanie, servis pc, notebook, iPhone, iPad, Samsung TAB, TV. Možnosť platby v hotovosti.

    Adresa:
    PCexpres, s.r.o.
    Tomášikova 16
    040 01 Košice
    Otváracie hodiny:

    Po-Pia: 9:00-17:00
    So-Ne: Zatvorené

  • 1/3

    Košice - Aupark Shopping Center

    logo aupark

    Náš najmodernejší kiosk so skvelými technikmi, ktorí vašich elektronických miláčikov znova postavia na nohy. Bohatý výber príslušenstva a príjemné prostredie je opäť samozrejmosťou.

    Adresa:

    Aupark Košice
    Námestie osloboditeľov 1
    040 01 Košice

    Otváracie hodiny:

    Po-Ne: 9:00-21:00

  • 1/3

    Košice - Atrium Optima

    pobocka optima

    Opravy na počkanie, veľký výber príslušenstva pre mobilné telefóny.

    Adresa:

    Atrium OPTIMA
    Moldavská cesta 32
    040 11 Košice

    Otváracie hodiny:

    Po-Ne: 9:00-21:00

  • 1/1

    Prešov - Eperia - Shopping mall

    eperia logo

    Opravy smartfónov na počkanie, veľký výber príslušenstva pre mobilné telefóny.

    Adresa:

    Eperia - Shopping mall
    Arm. Generála L. Svobodu 25
    080 01 Prešov

    Otváracie hodiny:

    Po-Ne: 9:00-21:00

Nevyhovuje vám zvolená predajňa?
Nájdite svoju najbližšiu pobočku: